معلمان تازهکار ابتدا سردرگم هستند و در جستوجوی رهنمودهای مفید برای تدریس زیرا ضمن خدمت و کلاسهای آموزشی تأکیدشان بیشتر بر فلسفههای متفاوت تدریس است و طرح درس. معلمان تازهکار دنبال دانش عملی هستند یا همان تجربه و ایشون با این کتاب قصد دارد تجربیات ساده و شخصی و کاربردی را در اختیار معلمان قرار دهد.
راههای ارتباط بهتر برقرار کردن بادانش آموز:
- یادگیری اسامی دانش آموزان
- شناسایی علایق شاگردان از طرق گفتگو: مثلاً در ابتدای سال موقع معرفی آنها.
- با تحولات دنیا همگام شوید: وقایع جاری، گرایشهای روز و تلفیق آنها با تدریس.
- انتظارات را بهصورت شفاف بیان کنید: مثلاً بهصورت کتبی، پوستر، کانال و در طول سال تحصیلی توسط معلم رعایت شود و تذکر داده شود.
- به دانش آموزان درست زندگی کردن را درس بدهید: گاهی میتوانید درس را متوقف کنید، دانش آموزان معلمی میخواهند که فراتر از محتوای کتاب درسی به آنها زندگی را درس بدهد ، این درسها بیشتر وقتها در دانش آموزان بهطور ماندگار تأثیر میگذارد.
- خودتان باشید: آنچه را که عقیده دارید درست است انجام دهید تقلید از دیگران همیشه نتیجهبخش نیست.
منبع: آنچه معلمان باید بدانند ، استیلا اربس ، دکتری روانشناسی تربیتی از دانشگاه کالیفرنیا
13- حرف این کتاب (2): کتاب هنر معلمی
12- حرف این کتاب (1): کتاب هنر معلمی
11- آنچه معلمان باید بدانند (3)
10- آنچه معلمان باید بدانند (2)
معلمان ,دانش ,آموزان ,آنچه ,آنها ,تدریس ,دانش آموزان ,باید بدانند ,معلمان باید ,آنچه معلمان ,معلمان تازهکار